Mielikuvaharjoittelu, rentoutumisen taito, ylisuorittaminen – psyykkisestä valmennuksesta on apua näihin juttuihin

Kiitos Helsingin Sanomille viikonlopun loistavista artikkeleista, jotka tuovat vahvasti esille psyykkisen valmennuksen näkökulmaa ja tärkeyttä niin tavallisen ihmisen että kilpaurheilijoiden arjessa/työssä olemisen ja harjoittelun tueksi. Mielikuvaharjoittelun voima on suuri, kun halutaan onnistua juuri oikealla hetkellä. Jokaisen on löydettävä itselleen sopiva ja paras tapa toteuttaa mielikuvaharjoittelua. Psyykkinen valmentaja voi olla apuna ja tukena todella tärkeä. Kokemuksen jakaminen tekee harjoittelusta ja sen tuloksista näkyvää. Lue lisää Mielikuvaharjoittelu

Professori Jarmo Liukkonen kertoo artikkelissaan siitä, miten tärkeää on rentoutumisen taito. Tänä päivänä ihmiset suorittavat kaikkea – jopa Mindfulnessia. Minkälaista on kun ei tarvitse tehdä mitään? Omaan mieleen ja sen toimintaan kannattaa tutustua. Elämästä tulee nauttia on kyse sitten työelämästä tai arjesta. Pysähdykset ovat hyväksi kaikille. Lue lisää Menestyksen salaisuus on taidossa rentoutua

Lisäksi Helsingin Sanomissa oli lauantaina 3.6. hyvät artikkeli urheilijan (Taika Nummi) pyrkimyksestä täydellisyyteen liialla harjoittelulla ja kuinka tärkeä merkitys on levolla on urheilijan harjoittelun onnistumisessa Täydellisyyteen pyrkiminen, liika harjoittelu